Я не буду ничего искать и объяснять самообразование вопрос личный.
Я отреагировал на очередную глупость по поводу американских машин, потому что знаю о чем говорю.
Драг как таковой явление чисто американское, и была цитата что снять с американской машины в то время 400 л.с нереально, я так понимаю имелись ввиду не мустанги а вообще американские тачки. Ладно фиг с ним вот цитата, так уж и быть

Кстати год по раньше будет...
The numbers 427 refers to an engine size in the 1967 model of the corvette. 327 cubic inches was the standard engine and produced 300 horsepower but could be enhanced to make 350 horsepower. The 427 cubic inches engine option was a tad expensive but could create 390, 400 and even 435 horsepower. This engine would forever be known as the big block that could be found in the 1967 corvette was the Big Block Tri-Power engine, 427 cubic inches producing an awesome 435 horsepower. It was an extreme engine that would prove its worth among buyers both then and today. Although expensive there were a lot of 1967 corvette 427 sold and those are still popular today, not only for the engine but for the special design.
In the 1967 Corvette, a smaller panel of four vents replaced these three side vents. Four-wheel disc brakes gave the car the kind of power its "big-block" engine required. The engines had newer and more exciting options. The more powerful 400 hp version of the 427 was put in. Three two-barrel Holley carburetors were put in. Side exhaust pipes that had started with the 1965 Stingrays were carried on. A taller box-like cover replaced the hood scoop
Если будут трудности я переведу
а по поводу л.с и момента спроси у знающих тебе расскажут подробнее
Да Влад если написано не пиши глупости это не значит, что тебя считаю дураком, так что не обижайся.